Kirándulás a művészetek világába

Az utazás abból a célból valósult meg, hogy a csángóföldi diákok, akik képzőművészeti területen akarják gyümölcsöztetni tudásukat megismerjék a sepsiszentgyörgyi lehetőségeket.

2022. június 13-án, 14:00-kor indultunk el Bákó megyéből Sepsiszentgyörgyre, 40 diák és 4 felügyelő, 17:00-kor érkeztünk meg a városba és 18:00-ig a központban sétáltunk. 18:00-kor a Sugásfürdőre felmentünk, ahol együtt főztünk, ettünk, tábortűz mellett ültünk és énekeltünk, 22:00-kor pedig a panzióban szálltunk meg.

2022. június 14-én reggel 7-kor felkeltünk, 8:00-kor reggeliztünk, 10:00-kor pedig a Pécsi Tudományegyetem (PTE) Művészeti Karának sepsiszentgyörgyi képzőművészeti tanszékére mentünk, ahol várt bennünket Ütő Gusztáv egyetemi tanár, aki arról beszélt, hogy a tehetséges csángó gyerekeknek van lehetőségük ezen a karon továbbtanulni. A kar egyik termében kiállítást tekinthettünk meg a kar hallgatóinak munkáiból, majd a látógatás végén a titkárnő minden olyan adattal ellátta a diákokat, amelyek szükségesek ahhoz, hogy beiratkozhassanak erre a karra.

Onnan átsétáltunk az Erdélyi Művészeti Központba, ahol idegenvezetéssel a teljes kiállítást megnéztük.

Délután a Plugor Sándor Művészeti Gimnáziumba látogattunk el, amit egy csángó faluból származó diák mutatott be nekünk, majd onnan indultunk haza.

Az utazás által a továbbtanulni vágyó tehetséges diákoknak volt alkalmuk megismerni a képzőművészeti egyetemre való beiratkozási lehetőséget, az eredménye pedig az, hogy vannak csángó diákok, akik erre a karra szeretnének beiratkozni.

Támogatók: Sepsiszentgyörgy Polgármesteri Hivatala, Magyarország Külgazdasági és Külügyminisztériuma

Fotók: Moldvai Csángómagyarok Szövetsége (Andrieș Raluca)